BEIRATKOZÁS
 
A gyermekek napközbeni ellátásaként az életkornak megfelelő nappali felügyeletet, gondozást, nevelést, foglalkoztatást és étkeztetést kell megszervezni. Azon gyermekek számára, akiknek szülei, törvényes képviselői munkavégzésük alatt, a gyermekgondozást segítő ellátás és a gyermeknevelési támogatás folyósítása melletti munkavégzést végez vagy képzésben való részvétele, nappali rendszerű iskolai oktatása, felnőttoktatásuk, képzésük, betegségük vagy egyéb ok miatt napközbeni ellátásukról nem tudnak gondoskodni.
 
/1997 évi XXXI. törvény 41. § (1)/

A beiratkozáshoz szükség van:
  • a gyermek születési anyakönyvi kivonatára, 
  • a gyermek TAJ kártyájára,
  • a gyermek és a szülők lakcímkártyájára
  • a szülők személyi igazolványára
A felvétel elbírálásához szükséges egyéb információkat, nyilatkozatokat a szülőknek a helyszínen, írásos formában kell megtenniük, melyekről további tájékoztatást a bölcsődevezetők nyújtanak.
 
 
MI SZÜKSÉGES A BÖLCSŐDÉBE
 
  • Törölköző (kisméretű gyerek törölköző)
  • Pelenka (darabra, csomagban),
  • Törlőkendő
  • Popsikrém, bontatlan csomagolású.
  • Havonta tisztasági csomag (szalvéta, papírzsebkendő, WC papír).
  • Váltó benti-kinti cipő (szandál, csatos vagy tépőzáras).
  • Koruknak, időjárásnak megfelelő ruházat (kényelmes, nem gombos farmer, melegítő, póló, pulóver, body, zokni, bugyi, sapka, kesztyű, kabát, ill. játszós kabát, játszós cipő).
  • Ágynemű = Gumis lepedő, takaróhuzat vagy takaró, vagy pléd, kispárna (szükség esetén).
    A gyermek átmeneti tárgya, alváshoz szükséges kellékek (pl. cumi, rongyi).
  • Tartós betegség esetén - asztma, epilepszia, allergia, stb.- kérjük behozni a szakorvos által felírt gyógyszert, mert életmentő lehet a gyermek számára. A gyógyszerhez orvosi igazolást, az alkalmazáshoz adagolási útmutatót kérünk.
SAJÁT KISGYERMEKNEVŐI RENDSZER
 
A bölcsődében a „saját kisgyermeknevelő rendszer” a személyi állandóságon alapszik így lehetővé teszi, hogy a gyermek életkori sajátosságának megfelelően egy személlyel szoros kapcsolatot alakíthasson ki.
Így a „saját kisgyermeknevelő” lesz az, aki a gyermek édesanyja távolléte idején biztonságot, védelmet nyújt a gyermek számára.
A csoport gyermekeinek egy része, tartozik egy kisgyermeknevelőhöz, aki gondozásuk, nevelésük mellett fokozott figyelemmel kíséri a gyermekek fejlődését, vezeti egyéni dokumentációjukat.
A beszoktatást ő bonyolítja le, valamint a bölcsődébe járás egész időtartama alatt ő a gyermek kisgyermeknevelője.


 
BESZOKTATÁS

A bölcsődébe kerülés a gyermek és a szülő számára is olykor nehézségekkel jár.
Szülővel történő fokozatos beszoktatás biztonságot, védelmet jelent a gyermek számára. A beszoktatás idő alatt a szülő jelen van így nem érzi kirekesztettnek magát a gyermeke életéből.
A gyermek és a kisgyermeknevelő között fokozatosan kialakuló érzelmi kötődés megkönnyíti a beilleszkedést, csökkenti az adaptáció során fellépő negatív tüneteket. A kisgyermeknevelő megfigyelései alapján jobban megismerheti, a gyermek viselkedését, támasza lehet, egyéni bánásmódjának.
 
 BESZOKTATÁS MENETE

1.szakasz: ( az első hét eleje)
A szülő és a gyermek fogadása játékidőben, a kisgyermeknevelő közreműködésével ismerkednek a tárgyi és személyi feltételekkel, környezettel, napirenddel.
2.szakasz: (még mindig az első hét történése )
A gyermekkel érkező szülő elégíti ki a gyermek alapvető szükségleteit, a kisgyermeknevelő megfigyelő, folyamatosan fogadja a gyermek kezdeményezéseit.
3.szakasz: (első hét vége)
A kisgyermeknevelő kapcsolatfelvételt kezdeményez a gyermekkel különböző szituációkban.
Fokozatosan átveszi a gondozási tevékenységeket a szülőtől, a szülő már csak megfigyelő.
A hét vége felé, amennyiben a kapcsolat alakulása már lehetővé teszi, megtapasztalja a gyermek a búcsúzás, érkezés élményét. Az első próbálkozás, ha lehet, ne legyen fél óránál több.
4.szakasz: (második hét eleje)
A kisgyermeknevelő átveszi a szülőtől a gondozási tevékenységeket, a szülő a délelőtt nagy részét távol tölti. A társ kisgyermeknevelő is már felvesz kapcsolatot a gyermekkel.
5. szakasz
Napról napra hosszabb időt tölt szülője nélkül a csoportban, megtapasztalja az étkezések, gondozási műveletek rendjét. Az alvással próbálkozás során először a szülő is jelen van, majd a közelben tartózkodik, és célszerű, ha az ébredés várható időpontjában is ott van.
Szerencsés a gyermek szempontjából, ha a harmadik héten arra még lehetősége van a szülőnek, hogy az uzsonna utáni ott tartózkodás időpontját is fokozatosan nyújtsák, mert a szülő munkába állásával esetleg sokkal később fog érte jönni.

 
CSALÁDLÁTOGATÁS
 
A családlátogatás a család és a bölcsőde, a szülő, a kisgyermeknevelő és gyermek közti kapcsolat kialakításának egyik fontos színtere.
A gyermeknek nagy változást jelent a bölcsődébe kerülés, eddig meghitt családi környezetben élt, majd a beszoktatás után édesanyjától távol egy új környezetett, személyeket kell megszoknia.
A családlátogatás a beszoktatási idő előtt, közben, vagy ha szükséges azt követően előre megbeszélt időpontban kerül lebonyolításra.
A családlátogatás fontossága, hogy a gyermek saját ismert, megszokott környezetében találkozhat a számára még ismeretlen kisgyermeknevelőjével.
 A kisgyermeknevelőnek jó lehetőséget ad a szülővel való ismerkedésre ismeretnyújtásra, a gyermek mélyebb megismerésére az otthoni környezetében.
A szülő kellemesebb oldottabb légkörben ismerheti meg a kisgyermeknevelő személyiségét illetve további információkat gyűjthet a bölcsődei életről.
 
 
NAPIREND

A folyamatos, ugyanakkor rugalmas napirend elengedhetetlen a bölcsődei nevelés-gondozás folyamatában. Ez teremti meg a kisgyermekek számára a biztonságérzetet, a kiszámíthatóságot, az aktivitás és az önállósodás lehetőségét. A napirend kialakításakor az egyes kisgyermek igényeit úgy kell kielégíteni, hogy közben a csoport életében is áttekinthető rendszer legyen. Ez biztosítja a csoport belső nyugalmát.
A csoport napirendjének kialakításakor több szempontot kell figyelembe vennie a kisgyermeknevelőnek: a gyermekcsoport életkori összetételét, fejlettségét és a szükségleteit. Mindemellett a tervezést befolyásolják az évszakok, az időjárás, a csoportlétszám és egyéb tényezők is.
A napirend kialakításának további feltételei:
  • a személyi állandóság („saját kisgyermeknevelő”-rendszer),
  • a tárgyi feltételek,
  • a jó munkaszervezés,
  • a bölcsődei dajkával való összehangolt munka,
  • a kisgyermekek otthoni életének, életritmusának lehetőség szerinti figyelembevétele.
A BÖLCSŐDE KAPCSOLATAI MÁS INTÉZMÉNYEKKEL
 
  • Intézményünk hálózaton belül kapcsolatban áll a régió többi bölcsődéjével.
  • Családsegítő- és Gyermekjóléti Szakszolgálat
  • Korai fejlesztő Központ,
  • Tanulási képességet Vizsgáló Rehabilitációs és Szakértői Bizottság,
  • Nevelési Tanácsadó,
  • Gyermekideggondozó
  • Gyámhivatal,
  • Rendőrség,
  • Bíróság,
  • Civil- és nonprofit szervezetekkel, egyházakkal, mint támogatókkal.
  • Kertvárosi Óvoda Siklósi úti  Tagóvodája
A bölcsőde és az óvoda egy épületen belül van. Igyekszünk minél szorosabb kapcsolatot kialakítani, minél több közös programot szervezni. Óvoda bemutatókat rendezünk bölcsődénkbe járó szülőknek. A bölcsőde és az óvoda pedagógiai hitvallása, sajátos arculata megegyező az inklúzió tekintetében, így szoros együttműködés, átjárhatóság biztosított a két intézmény között.


Ingyenes honlapkészítő

Ez a weboldal a www.oldalunk.hu honlapkészítővel készült. | Adatvédelmi tájékoztató